باید از جامعه نخبگان به‌عنوان اتاق فکر استفاده کرد/ مردم انتظار حل مسأله دارند

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری با بیان اینکه شایسته سالاری در نظام اداری اصل مهمی است، گفت: در نظام اداری الزاماتی وجود دارد و نظر کارشناسی مهم است در واقع پیچیدگی‌هایی در نظامات اداری وجود دارد اما ما باید راه را کوتاه کرده و تحولی عمل کنیم.

وی گفت: نباید بگذاریم نیروهای خوب ما دچار لغزش شوند؛ کنترل، خلاف اعتماد نیست بلکه کنترل موجب تداوم اعتمادسازی است و باید از مجموعه حساب کشی کرد و مدیران باید وارد میدان شوند.

رئیس جمهور بر داشتن نگاه تحولی تاکید کرد و گفت: ظرفیت عظیمی در کشور وجود دارد و قطعاً امکان بالابردن بهره‌وری نیز وجود دارد؛ ما برای رشد اقتصادی نیازمند رشد تولید و افزایش بهره‌وری هستیم.

رئیسی افزود: با بهترین استفاده از آب و خاک و صنعت به دست نیروی انسانی توانمند می‌توانیم به هدف برسیم.

وی خطاب به مدیران گفت: حضور، فعالیت و تلاش مجاهدانه و با انگیزه و اندیشه، اثربخش و تحول آفرین راه شهدا و انتظار مردم و خانواده شهدا از دولتمردان و مدیران جهادی و انقلابی است.

رئیس جمهور گفت: انتظار ما از مدیران این است که طرحی نو دراندازیم و مدیران باید در صحنه حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردم انتظار حل مسأله دارند، گفت: کاری که باید در کشور انجام شود و به صلاح است باید به هر نحو ممکن انجام شود؛ آبرو را خدا می‌دهد و نباید فکر کرد کاری که در دولت گذشته آغاز شده نباید تمام شود بلکه اگر پروژه مهمی است باید سریعاً تمام تا مردم بهره مند شوند.

آیت الله رئیسی افزود: کارهای نیمه تمام نباید بیهوده جلوی چشم مردم معطل بماند و مردم انتظار دارند مسائل حل شود.

وی با بیان اینکه شایسته سالاری در نظام اداری اصل مهمی است، گفت: در نظام اداری الزاماتی وجود دارد و نظر کارشناسی مهم است در واقع پیچیدگی‌هایی در نظامات اداری وجود دارد اما ما باید راه را کوتاه کرده و تحولی عمل کنیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه اعتماد به دانشگاهیان باید در اولویت باشد و با اتکا به علم آنها می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد، گفت: قدرت کشور ما پشتوانه عظیم رهبری و مردم است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در راهی بسیار ناهموار تلاش جهادی کرد و با اعتقاد کارها را پیش برد، گفت: باید خارج از نظامات اداری برای خدمت به مردم حرکت جدی کنیم تا کارهای مانده و پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد: باید از جامعه نخبگان به‌عنوان اتاق فکر استفاده کرد، از نظر و دیدگاه‌شان بهره برد.

رئیس جمهور گفت: اداره هیأت امنایی مراکز مهم میراثی امر مهمی است که باید انجام شود، هیأت امنا تقسیم پول نیست و باید متخصصان این حوزه دور هم جمع شوند تا هویت تاریخی و فرهنگی در جامعه رواج پیدا کند و هویت ما توسعه یابد.

خروج از نسخه موبایل