بی تفاوتی به سرنوشت ایران عامل تداوم اغتشاشات ۱۴۰۱

محمد عذیری در سخنرانی خود در اجلاس سراسری مدیران مجمع جوانان انقلاب اسلامی کشور که با حضور دکتر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی برگزار گردید، با عنوان «بی تفاوتی به سرنوشت ایران عامل تداوم اغتشاشات » این گونه آورده است:

بی تفاوتی به سرنوشت ایران عامل تداوم اغتشاشات ۱۴۰۱ / غرب با شکست در صحنه نبرد علمی، سیاسی و نظامی راهی جز کند کردن سیر پیشرفت جمهوری اسلامی بدست عوامل داخلی ندارد.

اغتشاش یا شورش اقدامی همراه با خشونت دسته‌ای از افراد که در مقابله با نظام حاکم بر هر مجموعه‌ای اتفاق می‌افتد و همواره بی‌نظمی و ناامنی با خود به همراه دارد و علل و ابعاد مختلفی را در پس زمینه خود دارد که اثری جز شلیک مستقیم به اقتصاد و انزوای سیاسی یک کشور ندارد از این رو کشور های متخاصم با سوء استفاده از ابزار ها و سازمان های حقوق بشری بدنبال تعمیم و تحمیل اهداف سیاسی خود به یک کشور باشند.

ستاد جنگ رسانه غرب در جریان سازی اتفاقات اخیر به دو امر توجه جدی دارد: اولین تصویرسازی و دیگری روایت گری که  از یک سو تصویر سیاه و مخدوش از نظام اسلامی و حرکت‌های جمهوری اسلامی و از سوی دیگر روایت‌هایی نادرست و بلکه جعلی را از حوادث مختلف داشته باشد.

جریان غرب معتقد هستند سرمایه اصلی برای هدایت مردم و تحریک احساسات جامعه، گروه های سلبریتی اعم از بازیگر و ورزشکاران می باشد و برخلاف اغتشاشات سال های 96 و 98 این بار با خروج سلبریتی ها از کشور هدایت جریان اغتشاشات را بصورت جدی توسط این طیف راهبری کردند.

بر اساس اینکه هر شخص در مسائل سیاسی و اجتماعی چگونه تحریک می‌شود می‌تواند دارای الگویی کاملاً فردی و متغیر باشد، اما وجه اشتراک اصلی تحریک قشر جوان، بی اعتمادی به حاکمیت و تصور آینده تاریک با تحریک سلبریتی ها در اتفاقات اخیر به وضوح مشهود می باشد.

معضلات ساختاری و القاء حس جدایی توده از مشارکت در ساختار اقتصادی و حتی سیاسی کشور موجب بی تفاوتی قشر جوان به سرنوشت  و آینده  کشور شده است. آنچه که در ۹۰ روز اخیر در خیابان، مدارس و دانشگاه‌ها مشاهده شد برشی بسیار محدود و رقیق از دهه هشتادی‌ها است که با ایجاد تصور پوچی و آینده نامشخص مشارکت در ساختار موجب دلسردی این قشر به جمهوری اسلامی گردیده است

ایجاد جنگ داخلی با شروع از جنوب شرق کشور فاز اول سناروی غرب برای ایران بود که با شکست مواجه گردید حال فعالان و لیدر های خارج نشین صحنه اغتشاشات به دنبال گزینه های بعدی با رویکرد متقاعدسازی و پمپاز یاس و ناامیدی در بین آحاد مردم جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان هستند.

محیط استراتژیک و ماهیت معادلات امنیتی در تعیین اهداف امنیت ملی هر کشوری در اولویت قرار دارد پس این مهم نیز دور از ذهن نخواهد بود که غرب با برنامه ریزی در جهت نا امن نکردن ایران بدست عوامل داخلی بدنبال ایجاد وقفه در روند رشد جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف هستند زیرا که آنان از مقابله با ایران در میدان های نبرد علمی، سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی نا امید شده و در حال حاضر راهی جز ایجاد وقفه در روند پیشرفت جمهوری اسلامی ندارند زیرا در چنین شرایطی دولت به جای اینکه بتواند به مشکلات و پیگیری امور رسیدگی کند به ناچار باید برای مساله امنیت، جبران خسارت‌هایی که آشوبگران و اغتشاشگران به اموال عمومی وارد کرده‌اند، هزینه های مالی و معنوی کند.

بخشی از سخنرانی در اجلاس سراسری اعضاء شورای مرکزی و مدیران استانی مجمع جوانان انقلاب اسلامی کشور با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی / تهران 25 آذر 1401

خروج از نسخه موبایل