سامانه شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شد

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ ناصر باقری‌مقدم قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تصویب آیین‌نامه جذب و نگهداری سرمایه انسانی استعداد برتر و نخبه در دستگاه‌های اجرایی توسط هیات وزیران در اسفندماه سال ۱۴۰۰، گفت: این آیین‌نامه که به پیشنهاد مشترک بنیاد ملی نخبگان و سازمان اداری و استخدامی کشور مصوب شده، کلیه دستگاه‌های اجرایی را به جذب و نگهداشت استعداد‌های برتر و نخبه مکلف کرده است.

وی ادامه داد: از این‌رو و به منظور شناسایی نخبگان و مستعدان برتر در زمینه‌های تخصصی، نظام اداری و حکمرانی که علاقه‌مند به جذب و اشتغال در فعالیت‌های اجرایی هستند، سامانه «شناسایی برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور» در بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی شده است.

باقری‌مقدم تاکید کرد: دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور و دانشجویان سال آخر تحصیل می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات از یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۱۰ خرداد ماه جاری (در فراخوان اول) جهت تشکیل و یا تکمیل پرونده و ثبت درخواست به سامانه سینا به آدرس https://sina.bmn.ir/ مراجعه و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند. پس از بررسی اولیه اطلاعات ایشان، پرونده متقاضی به کارگروه تخصصی مربوطه ارسال خواهد شد و درصورت تایید، بر اساس تخصص و توانمندی داوطلبان و همچنین نیاز دستگاه‌های اجرایی، متقاضیان شناسایی شده پس از طی دوره‌های توانمندسازی توسط سازمان امور اداری و استخدامی به دستگاه‌ها معرفی می‌شوند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: همچنین به زودی امکان رصد چگونگی جذب و بکارگیری نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان به آدرس bmn.ir فراهم می‌شود و بنیاد بنا دارد با ارائه گزارش‌های منظم، آخرین آمار اشتغال نخبگان در کشور، براساس این مصوبه را به اطلاع مردم و مسئولین برساند.

باقری مقدم ابراز امیدواری کرد که اجرایی‌سازی این مصوبه با ارائه سازوکار شفاف و قابل اجرا، علاوه بر ایجاد امکان اشتغال برای نخبگان و مستعدان برتر، گامی باشد در راستای حل مشکلات دستگاه‌های اجرایی که به حل مسائل واقعی توسط نخبگان و مدیریت تحولات کشور توسط ایشان منتج شود.

 

خروج از نسخه موبایل