سومین ورکشاپ تخصصی آموزش پزشکی و ایمنی

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ سومین کارگاه ۲ روزه عملی پدافند غیرعامل با موضوع کنترل علائم حیاتی و تزریقات ایمن به همت قرارگاه پدافند غیر عامل خانه نخبگان و با همکاری بنیاد علمی اندیشمندان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور شرکت کنندگان و اعضاء از استان های تهران، قزوین و همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید برتر این حوزه سرکار خانم دکتر اکباتانی و دکتر کوروش بنابی در دو بخش تئوری و عملی، با هدف افزایش دانش و مهارت‌های عملی پزشکی و افزایش سطح دانش عمومی پدافند غیر عامل برگزار شد.

دکتر کوروش بنابی اصل آذر، فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل خانه نخبگان شهرستان قدس در گفتگو با خبرنگار مشق نیوز اظهار داشت: این کارگاه، سومین کارگاه تخصصی آموزشی ایمنی و امداد قرارگاه ایمنی و پدافند غیرعامل نمایندگی غرب استان تهران بوده که حدود ۶۰ نفر از شهروندان و کارمندان ادارات دولتی و لشگری و عوامل مدیریت ایمنی(HSE) سازمان های مختلف شرکت کردند.

وی ادامه داد: با توجه به فیدبک‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته از شرکت‌کنندگان رضایت‌مندی بالای ۹۵درصد حاصل شده و مطالب ارائه شده مفید و کاربردی از نظر شرکت کنندگان بوده است.

دکتر کوروش بنابی تصریح کرد: با توجه به خلاء بیکاری که بیش از پیش حس می‌شود یکی از مهم‌ترین اهداف معاونت آموزشی قرارگاه برگزاری دوره‌های با رویکرد اشتغال‌زایی و توان افزایی اجتماعی است.

سرکار خانم دکتر ندا اکباتانی در ادامه افزودند: در این کارگاه مهارت های عملی احیاء شامل فشردن قفسه سینه با کیفیت بالا ، باز کردن راه هوایی با مانورهای پایه، قرار دادن انواع ایروی، تهویه تنفسی با استفاده از BVM، لوله گذاری داخل تراشه و گذاشتن LMA، نحوه برخورد با ایست قلبی و مرور الگوریتم های pulseless arrest، تاکیکاردی و برادیکاری با نبض علامت دار، شناسایی دیس ریتمی های شایع، کار با دستگاه الکتروشوک وانجام کاردیوورژن و دفیبریلاسیون، تجویز داروهای ضروری در حین احیاء، مدیریت فرایند احیاء به صورت شبیه سازی بالینی و انجام مگاکد با استفاده مانکن پیشرفته و شبیه ساز بالینی PDA STAT توسط مدرسین به صورت عملی به فراگیران آموزش داده شد.

جناب آقای نیما اسماعیلی مدیر اجرایی برنامه در حاشیه این مراسم اظهار داشتند: بنیاد اندیشمندان و خانه نخبگان بعنوان ۲ نهاد علمی و بر اساس تقویم کاری و اهداف مشترک خود در حوزه پدافند غیر عامل اقدام به برگزاری این کارگاه نموده و در دومین کارگاه ۶۰ شهروند با میانگین سنی ۳۶ سال در این کارگاه تحت آموزش قرار گرفتند. ایشان افزودند: دغدغه افزایش مهارت های مقابله با بحران در شرایط مختلف از اهداف بنیاد علمی اندیمشندان در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.

 

خروج از نسخه موبایل