رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: آبادانی کشور به کار نخبگان بستگی دارد

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی نخبگان و دانشگاهیان بر لزوم حمایت مسئولان از نخبگان تاکید کرد و گفت: آبادانی کار کشور به کار نخبگان بستگی دارد از این رو جامعه نخبگانی دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تصورها بر این است که علم اسلامی و غیر اسلامی نداریم در حالی که علم در مغرب زمین مورد توجه و اعتنا است و فیلسوفان بزرگ و علمای اجتماعی در این مسئله ورود پیدا کردند.

وی با بیان اینکه تفکر اسلامی و غیر اسلامی نداریم مربوط به تفکر قرن هیجدهم است، افزود: در فلسفه‌های موجود بعید می‌دانم که کسی معتقد باشد علم خارج از ارزش باشد و تحلیل بار ارزشی برای علم مساله مهمی محسوب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان اینکه علم بدون پیش فرض نیست، رؤیا را تجلی خواسته‌های انسان بیان کرد و گفت: در روایات ما تاکید شده که رویایی صادقانه از حقیقت کشف می‌کند و این مساله با یک نگاه مادی گرایانه و الحادی سازگار نیست.

آیت الله لاریجانی با عنوان اینکه بدون پیش فرضی به سراغ علم می‌رویم مساله مهم به شمار می‌رود، گفت: اقتصاد در درون خود با ارزش‌ها پیوند خورده است.

وی با طرح این پرسش که آیا علوم ابزار هستند و یا واقعیت ادامه داد: ابزارگرایان عقیده دارند که ابزارها در علوم مؤثر هستند اما مساله مهم دیگر این است که آیا ایمان نیز در علوم تأثیر دارد یا خیر.

خروج از نسخه موبایل