آیین رونمایی از اولین کتاب تخصصی در حوزه حوادث ناشی از کار و آسیب دیدگی های شغلی

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ اولین کتاب تخصصی و جامع در حوزه حوادث ناشی از کار و آسیب دیدگی های شغلی ( کمک های اولیه در تروما و آسیب دیدگی های شغلی) به همت ریاست دپارتمان پدافند غیر عامل این بنیاد جناب آقای کوروش بنابی اصل آذر تالیف و چاپ گردید.

کوروش بنابی اصل آذر مولف و مدیر دپارتمان پدافند غیرعامل در رابطه با اهمیت نگارش این کتاب اظهار داشتند: حوادث و بیماری های ناشی از کار یکی از تهدیدات عمده حیات بشریت می باشد.همزمان با پیدایش انقلاب صنعتی و گسترش علم و فناوری و رواج مخاطرات جدید و حوادث بالقوه،توجه به مسئله ایمنی و بهداشت کار از سوی سازمان های بین المللی و متخصصان حوزه سلامت،ایمنی و محیط زیست اهمیت فزاینده یافته و پیشگیری و پاسخ به حوادث به موضوعی محوری و مهم در ارتقاء سلامت و گسترش برنامه های ایمنی و سلامت کار تبدیل شده است. از این رو اهمیت و الزام پیاده سازی دستورالعمل استقرار مديريت كمك های اوليه در محيط های كاری(صنایع و مشاغل) بیشتر از قبل حس میشود

ایشان افزودند: فرآیند درمان فردی که دچار حادثه و یا بیماری ناگهانی شده ، از همان لحظه‌ی وقوع آن آغاز می‌گردد. و به طور معمول در اغلب موارد در همان لحظه‌ی اول، به جز افراد خانواده و مردم عادی فرد دیگری مانند پزشک و یا تکنیسین اورژانس بر بالین فرد مصدوم حضور ندارند. و انجام و یا عدم انجام دادن یکسری از کارها برای فرد مصدوم و یا بیمار تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی و در همان لحظات اولیه، تاثیر فراوانی در سیر درمان و بهبودی و یا عدم بهبودی فرد مصدوم دارد.

لازم به ذکر این این اثر چهارمین تالیف استاد کوروش بنابی اصل آذر می‌باشد.

علاقمندان به خرید این کتاب می توانند با شماره 09379430225 در پیام رسان واتس‌آپ ارتباط برقرار نمایند.

خروج از نسخه موبایل