مراسم تجلیل از سرآمدان استان البرز

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ استاندار البزر در آیین تجلیل از سرآمدان استان البرز با اشاره به لزوم بکارگیری توان نخبگانی در مسیر توسعۀ منطقه‌ای، گفت: نخبگان الگوهای مؤثر و اهرم‌های علمی و قدرتمند پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور هستند.

 

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ در ادامۀ برگزاری برنامه‌های الگوسازی و تکریم از مفاخر بومی، مراسم تجلیل از سرآمدان استان البرز با حضور استاندار، معاونان استانداری، اعضای شورای شهر کرج، رییس بنیاد نخبگان البرز و جمعی از دانشگاهیان استان برگزار شد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ارتباط بسیار خوبی که طی 3 سال با دانشگاه های استان برقرار کردیم، منشا اقدامات و برنامه های بسیاری در مسیر توسعه البرز شد.

عزیزاله شهبازی با اشاره به اینکه خرسندم از اینکه بخش بزرگی از نخبگان و بهترین های کشور در این استان حضور دارند، افزود: این نخبگان کسانی هستند که الگوهای موثر و اهرم‌های علمی و قدرتمند پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور باشند.

وی با بیان اینکه این بنیاد هزار و 70 عضو دارد، ادامه داد: مجموعه بنیاد نخبگان استان بسیار اندیشمند، فرهیخته، کارآمد و دلسوز هستند که برای استان صاحب نام البرز گام بر می دارند.

استاندار البرز گفت: البرز به حق قطب علم و فناوری است و در شاخه های مختلف علمی و پژوهشی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی افزود: 70 درصد تولید داروی داخلی کشور در البرز صورت می گیرد و اغلب تحقیقات و تولید واکسن های مطرح داخلی در این استان است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه همواره حامی نخبگان و فناوران هستم، اضافه کرد: ارتباط بسیار خوبی که طی 3 سال با دانشگاه های استان برقرار کردیم، منشا اقدامات و برنامه های بسیاری در مسیر توسعه البرز شد.

رییس بنیاد نخبگان استان البرز در ادامه این مراسم، ضمن خوشامدگویی، با اشاره به ایام هفته دولت، یاد و خاطره شهدای دولت، شهید رجایی و باهنر را گرامی برشمرد و به همه دولتمردان خدا قوت و عرض تهنیت گفت.

محمد نبیونی در ادامه برای دولت سیزدهم آرزوی موفقیت، خدمت و تلاش بیش از پش برای خدمت به مردم عزیز ایران اسلامی نمود.

وی در بخش ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های بنیاد نخبگان استان البرز بیان داشت: بنیاد نخبگان استان البرز در حال حاضر بیش از 1000 نفر نخبه و مستعد برتر را در استان البرز شناسایی نموده و تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان را در راستای رشد و شکوفایی استعداد این سرمایه‌های انسانی در اختیار ایشان قرار می‌دهد.

ایشان با اشاره به رشد دو برابری میزان تسهیلات و حمایت‌های اعطایی در طی سال‌های 1398 و 1399 افزود: با تلاش‌های انجام گرفته امیدواریم در سال 1400 نیز بتوانیم سطح تسهیلات و حمایت‌ها را به نخبگان و مستعدان برتر استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 1399 استان البرز برای اولین بار و در دوره چهارم طرح شهید احمدی‌روشن دارای یک هسته پژوهشی مسئله محور بود، افزود: در سال جاری با ورود جدی دانشگاه خوارزمی و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به این حوزه و معرفی اساتید خُبره و توانمند امیدواریم تعداد هسته‌های مسئله محور پژوهشی را به عدد 10 افزایش دهیم.

ایشان بیان داشت: در حوزه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش‌آموزی که در سطح ملی و با عنوان برنامه ملی شهاب شناخته می‌شود، تحت حمایت بنیاد نخبگان استان و با همکاری جدی آموزش و پرورش استان البرز از آغاز اجرای این برنامه در استان البرز در سال تحصیلی 1393 تعداد دانش‌آموزان مخاطب این برنامه از 1300 به 163000 دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی 1399 رسیده است.

وی افزود: در سال 1399 در حوزه‌های برنامه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی و برنامه‌های مشاوره‌ی حقوقی، کارآفرینی و روانشناسی، بنیاد نخبگان استان البرز توانسته بیشترین تعداد، تنوع برنامه و ساعات آموزشی را در قالب وبینارهای مجازی و کارگاه‌های آموزشی در بین بنیادهای نخبگان استانی برای جامعه آینده‌سازان و مستعدان برنامه‌ریزی و اجرایی نماید.

نبیونی با اشاره به اینکه جایگاه بنیاد نخبگان استان البرز در بین سایر استان‌های کشور از لحاظ بهره‌وری عملکرد رتبه چهار است افزود: بنیاد نخبگان استان البرز براساس نتایج ارزیابی منتشرشده توسط بنیاد ملی نخبگان در سال 1399 جایگاه نخست را از بین 20 استان‌ هم‌تراز و هم سطح خود کسب نموده است و این بنیاد از لحاظ تحقق برنامه‌های مصوب رتبه یک در بین 31 استان کشور، از لحاظ جذب منابع از سایر نهادها رتبه 6 از 31، و با بررسی بیش از 300 پرونده متقاضیان بهره‎‌مندی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و با کیفیت بررسی صد درصدی، رتبه 7 از 31 را در بین استان‌های کشور کسب نموده است.

ایشان با اشاره به تجربه بنیاد نخبگان در برگزاری موفق ششمین جشنواره ایده‌های برتر در سال 1398، افزود: در سال 1399 هفتمین جشنواره ایده‌های برتر با سطح کمی و کیفی بالاتر و همچنین همکاری در برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر به عنوان دبیرخانه علمی این رویداد ملی از برنامه‌های این بنیاد برای حضور و همکاری در رویدادهای استانی و ملی بوده است.

وی در پایان گزارش فعالیت‌های و برنامه‌های بنیاد نخبگان البرز تصریح کرد: در سال 1399، تخصیص و تجهیز ساختمان جدید اداری بنیاد از طریق جلب حمایت و مساعدت مجموعه مدیریت شهری کرج، همکاری در احداث و راه‌اندازی کارخانه نوآوری و صنایع خلاق البرز به منظور ایجاد محیطی پویا، خلاق و یکپارچه برای استقرار و استفاده از توان سرمایه‌های انسانی نخبه و مستعد استان، تشکیل مجمع خیرین نخبه‌پرور استان البرز به منظور گسترش دامنه خدمات رسانی و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر از فعالیت‌های این بنیاد بوده است.

در پایان این برنامه توسط جناب آقای دکتر شهبازی، استاندار البرز با اهدا لوح و تندیس از سه تن از سرآمدان استان البرز، دکتر علیرضا مرادی، پژوهشگر نمونه کشوری و سرآمد حوزۀ روانشناسی بالینی از دانشگاه خوارزمی؛ دکتر محمدحسین مجلس‌آراء، پژوهشگر نمونه کشوری و سرآمد حوزه فیزیک از دانشگاه خوارزمی و دکتر مجید مخدوم فرخنده، برگزیده جایزه ملی محیط زیست تقی ابتکار و سرآمد حوزه محیط زیست از دانشگاه تهران تجلیل و تقدیر شد.

لازم به ذکر با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سه تن دیگر از سرآمدان استان البرز، آقای دکتر محمدرضا رحیمی‌پور، برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی و سرآمد حوزه مهندسی مواد از پژوهشگاه مواد و انرژی، سرکار خانم شهین مسعودی، برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی و سرآمد حوزه واکسن‌های دامی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی و آقای دکتر اسمعیل بابلیان استاد نمونه کشوری و سرامد حوزۀ ریاضی و علوم کامپیوتر از دانشگاه خوارزمی به صورت مجازی در مراسم حضور داشتند.

گفتنی است استاندار البرز در این مراسم با اهدا لوح تقدیر به رییس بنیاد نخبگان استان البرز از زحمات و خدمات ایشان به جامعه نخبگانی استان البرز قدرانی و تجلیل نمودند.

 

 

خروج از نسخه موبایل