برگزاری دومین همایش تخصصی پدافند غیرعامل

به گزارش بنیاد اندیشمندان؛ دومین کارگاه ۲ روزه عملی پدافند غیرعامل با موضوع کنترل علائم حیاتی و تزریقات ایمن به همت قرارگاه پدافند غیر عامل نمایندگی غرب استان تهران در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ با حضور نمایندگان HSE شرکت داروپخش، شیمی دارویی و سازمان آتش‌نشانی در محل سالن همایش استاد خمسه برگزار گردید.

این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید برتر این حوزه سرکار خانم دکتر اکباتانی و دکتر کوروش بنابی در دو بخش تئوری و عملی، با هدف افزایش دانش و مهارت‌های عملی پزشکی و افزایش سطح دانش عمومی پدافند غیر عامل برگزار شد.

جناب آقای نیما اسماعیلی مدیر اجرایی برنامه در حاشیه این مراسم اظهار داشتند: بنیاد اندیشمندان و خانه نخبگان بعنوان ۲ نهاد علمی و بر اساس تقویم کاری و اهداف مشترک خود در حوزه پدافند غیر عامل اقدام به برگزاری این کارگاه نموده و در دومین کارگاه ۶۰ شهروند با میانگین سنی ۳۶ سال در این کارگاه تحت آموزش قرار گرفتند.
ایشان افزودند: دغدغه افزایش مهارت های مقابله با بحران در شرایط مختلف از اهداف بنیاد علمی اندیمشندان در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.

ایشان ادامه دادند: شرکت ‌کنندگان در این کارگاه آموزشی با مباحث پایه و مهارت‌های عملیات و مراحل احیای قلبی و اقدامات پس از آن (ماساژ قلبی، باز کردن راه هوایی، تنفس مصنوعی و…) و تزریقات ایمن از جمله خونگیری آزمایشگاهی و… آشنایی لازم را بدست آوردند و به هر شرکت کننده یک کیف کمک های اولیه نیز اهدا گردید.

دکتر‌ کوروش بنابی فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل در اهمیت برگزار این کارگاه گفتند: امروزه احیای قلبی ریوی را به دو صورت اقدامات پایه ای حمایت از حیات (BLS) و اقدامات پیشرفته حمایت از حیات (ALS) انجام می دهند. CPR پایه را می توان بدون هیچ وسیله اضافه و با دستان خالی هم انجام داد. انجام صحیح و به موقع این روش، می تواند باعث نجات جان انسانهای زیادی از مرگ حتمی شود. در مورد CPR پیشرفته اقدامات تخصصی تری نظیر مراقبت از راه هوایی و دارودرمانی حین CPR انجام می شود.

سرکار خانم دکتر ندا اکباتانی در ادامه افزودند: در این کارگاه مهارت های عملی احیاء شامل فشردن قفسه سینه با کیفیت بالا ، باز کردن راه هوایی با مانورهای پایه، قرار دادن انواع ایروی، تهویه تنفسی با استفاده از BVM، لوله گذاری داخل تراشه و گذاشتن LMA، نحوه برخورد با ایست قلبی و مرور الگوریتم های pulseless arrest، تاکیکاردی و برادیکاری با نبض علامت دار، شناسایی دیس ریتمی های شایع، کار با دستگاه الکتروشوک وانجام کاردیوورژن و دفیبریلاسیون، تجویز داروهای ضروری در حین احیاء، مدیریت فرایند احیاء به صورت شبیه سازی بالینی و انجام مگاکد با استفاده مانکن پیشرفته و شبیه ساز بالینی PDA STAT توسط مدرسین به صورت عملی به فراگیران آموزش داده شد.

پایان/

خروج از نسخه موبایل